Zaslouží si realitní kancelář či realitní makléř odměnu….. …… pokud odvede dobře svojí práci, tak zcela určitě…
Realitní makléř, potažmo kancelář, získá novou zakázku několika způsoby. Buď na základě doporučení od předchozího klienta, od přátel či obchodních partnerů, viditelnou reklamou, přímým oslovením majitele konkrétní nemovitosti či kontaktováním majitele na soukromý inzerát atd.. Tím jeho práce teprve začíná. Mnoho lidí si myslí, že makléř má vždy rychle vydělané velké peníze.. někdy se to stát může, ale ve většině případů je za tím spousta nákladů a hlavně hodně práce, cestování, telefonování a nemluvě o času stráveném tvorbou smluvní dokumentace. Makléř si na poněkolikáté (většinou se to na poprvé nepovede) domluví prohlídku konkrétní nemovitosti, seznámí se s okolím, s právními vztahy, prověří příjezdové cesty, u pozemku případně Územní plán ohledně možné výstavby, věcná břemena a další podstatné skutečnosti. Nemovitost je pak potřeba nafotit, zaměřit kvůli vytvoření půdorysu, ocenit a následně probrat s majiteli podmínky spolupráce. (to vše samozřejmě dělá ten důsledný makléř :-) ) Po „nabrání“ nemovitosti je potřeba připravit inzerát včetně úpravy fotek, přesného popisu a vytvořit text. V tuto chvíli jsme již na několika hodinách práce. Pokud ale makléř nemovitost neprodá, přestože pro prodej udělal maximum, zaplaceno nedostane a na odměnu nárok nemá. Odměna makléři běžně přísluší až po podepsání kupní smlouvy a zaplacení kupní ceny a to může trvat měsíc, nebo taky rok od nabrání zakázky. Je to stejné jako u jiných podobných typů podnikání: někdo u Vás něco poptá, Vy si dáte práci se zpracováním nabídky s nejistým výsledkem a ze vzájemného obchodu, tedy profitu mohou zůstat jen Vaše náklady. Pokud ale všechno klapne a inzerát je vystaven, plánuje makléř prohlídky s potencionálními kupci. Velká spousta klientů v dnešní době pracuje od 8:00 do 16:00 a na prohlídky má tedy čas až v odpoledních či dokonce večerních hodinách. Požadavky na prohlídky během víkendu nejsou ničím ojedinělým. Bohužel je dosti častým zvykem se případně z naplánované prohlídky ani neomluvit a makléř tak někdy zbytečně utratí drahocenný čas svůj i prodávajících. Po případné prohlídce s kladným vyjádřením zájemců nastává čas dokládání všech podkladů k nabízené nemovitosti, sběr údajů pro rezervaci a následnou kupní smlouvu. Po sepsání a podepsání rezervace ( blokační smlouvy ) se ihned začíná s přípravou kupní smlouvy, která je vždy šita na míru vždy ke konkrétnímu případu a po každé je jiná: jiný počet prodávajících a kupujících, jiná forma vlastnictví, druh úschovy kupní ceny, způsob platby atd… Nelze jednoduše použít jeden mustr smlouvy, co je nabízen na internetu. Kupní smlouva se mnohdy několikrát přepisuje na základě požadavku zúčastněných stran včetně financující banky. Dále následuje sepsání návrhu na vklad, odstranění věcných břemen, zástavních práv dříve úvěrující banky a nespočet dalších věcí. Vše je v režii realitního makléře a za veškeré kroky odpovídá prodávajícímu i kupujícímu on. Pokud si řeší smlouvu prodávající a kupující sami bez realitního makléře, často riskují a chyby z tohoto risku vyplývající mohou dosáhnout desítek či stovek tisíc v nejrůznějších škodách, nemluvě o ztrátě kupní ceny. I v případě nemajetkové újmy, tedy zbytečnému prodloužení celé transakce v řádu o několik měsíců, za to tato samostatná aktivita rozhodně nestojí. Pokud prodávající vše přenechá na realitní kanceláři, většinou podepisuje na jedné schůzce všechny dokumenty a pak už jen v klidu čeká na peníze a kupující na přepis nemovitosti a její předání. Jestli si tedy makléř nebo realitní kancelář zaslouží provizi necháme na každém z Vás, my Vám v rámci našeho kompletního servisu každopádně ušetříme čas, starosti a v neposlední řadě i ty peníze.